sunnuntai 19. helmikuuta 2012

Uusi inspiraation lähde

Joko teidän eteenne on tullut sana Pinterest? Jos ei ole niin nyt tulee, ja varmasti enenevässä määrin muualtakin. Pinterest on netissä oleva paikka jossa voi keräillä itselleen moodboardeja, eli hyvin vapaasti käännettynä inspiraatiomuistitauluja. Minulla on fyysinen sellainen työhuoneellani, valkea taulu johon kiinnittelen kiinnostavia kuvia ja ideoitani, värejä ja aatoksiani. Nyt minulla on virtuaalisellainen Pinterestissä.

Liityin joukkoon jo kesällä mutten ehtinyt hommaan ihmeemmin silloin paneutua, nyt ystävä muistutti minua systeemistä ja klikkasin itseni uudelleen sisään. Pinterest on tulvillaan kuvia taloista, paikoista, luonnosta, ihmisistä, tuotteista, sisustuksista, käsitöistä, resepteistä ja niin edelleen. Näitä kuvia sitten selaillaan ja valitaan itselle, omiin taluihin, omille boardeille, kiinnostavimmat ja inspiroivimmat. Ideoita voi liittää muualtakin netistä, sekä ladata omia valokuviaan joukkoon. Sitten näitä omia tauluja voipi selailla kun kaipaa nostetta. Ja kuvia klikkaamalla pääsee niiden alkuperäiselle lähteelle ja siellä on tallessa sitten ne parhaat reseptit ja neuleohjeet.

Olen nyt jäänyt tyystin koukkuun, käytän joka päivä aikaa kuvien selailuun. Olen pinnannutkin (pin, eli niitannut kuvia tauluihini) paljon, tosin minulla on vielä vasta vähän kuvia Pinterest-guruihin nähden. Mutta parhautta on että olen inspiroitunut. Saan valtavasti ideoita ja ajatuksia, en vältämättä mistään kuvasta suoraan, mutta tunnelmista ja ideoista jotka virittävät pääni jollekin tietylle aaltopituudelle ja olen sopivasti luovassa tilassa ja avoin. Ihana juttu.

Ja kuten em. muistutteleva ystäväni sanoi, on paljon kivempi aloittaa päivä inspiroitumalla kuin lukemalla masentavia uutisia. Uutiset voi lukea sitten inspiroitumisen jälkeen. Aamen.

Boardejani voi käydä katomassa täällä. Ja luomalla omat tunnuksenne voitte oitis aloittaa kartoittamaan omia inspiraatiopesiä. Tervetuloa mukaan!

Edit. Tekstit kuvien alla (Pinterest-boardeissa) tulevat kaupan päälle keneltä kuvat pinnasin, olen sen verran laiska etten jaksa niitä vaihdella. Eivät siis minun näppäimistöstäni kotoisin.

2 kommenttia:

Maahiska kirjoitti...

Hyvä idea ja ehkä tulee käyttöön täälläkin :) Itse kerään leikekirjaa kauniista, inspiroivista kuvista, mutta tälläkin hetkellä se pölyttyy jossain sängyn alla... pitänee aluksi kaivaa tämä manuaali esille :)

Anna kirjoitti...

Kaivapa heti, kumma miten kokoelmistaan saa hyvää fiilistä :)

Tämä nettiversio on siitä vaivaton ettei tarvitse teippailla, tai liimailla mitään! Eikä muuten kerää pölyäkään :)